پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: مبلغان باید پایه های فکری و اعتقادی مکتب حسینی را متناسب با فهم و نیازهای جوانان در محافل عزاداری تبیین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به رسالت بسیار مهم مبلغان در ماه محرم، اظهار داشت: به برکت انفاس قدسی سیدالشهدا(ع) در ماه محرم و در مجالس و محافل حسینی، نفوس مردم بیش از هر زمان دیگری آمادگی موعظه پذیری را دارد و لذا مبلغان باید از این فرصت، نهایت استفاده را جهت امور تبلیغی و هدایت فکری و معنوی مردم داشته باشند و با تربیت نفوس مستعده در این ایام، در راستای تهذیب نفس افراد جامعه گام بردارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ابعاد مختلف حماسه عاشورای حسینی، گفت: درست است که قیام حسینی، جنبه سیاسی و اجتماعی داشته، اما در حقیقت، حکومت سیدالشهدا(ع)، حکومت بر قلوب است و به همین خاطر، جنبه معنویت در مجالس حسینی باید بر مسایل سیاسی بچربد.

وی خاطرنشان کرد: البته باید مسایل سیاسی و حکومتی هم در این گونه جلسات و محافل، مطرح باشد، اما نه در حدی که مسایل معنوی و اخلاقی تحت الشعاع قرار گیرد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی در ادامه بیان داشت: نکته مهم دیگر آن است که باید جوانان در این گونه جلسات، مخاطب اصلی فرض شوند؛ چرا که این طیف اساسا آمادگی پذیرش شور و شعور حسینی را بیش از قشر دیگری دارد، ضمن آن که آینده مملکت هم به دست همین جوانان است .

حجت الاسلام و المسلمین غرویان  در پایان گفت: در این ایام تبلیغی، همچنین باید پایه های فکری و اعتقادی مکتب حسینی را که اصول دین ما را هم تشکیل می دهد، متناسب با فهم و نیازهای جوانان در محافل حسینی تبیین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha